فرانسه نیروگاه برق آبی نارك تاجیكستان را باز سازی می كند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری'آسیا پلوس'، براساس این مناقصه، شركت یاد شده قرار است محل سوئیچ گازی (جی.آی. اس) 500 كیلو وات این نیروگاه را كه بیش از 30 سال است، كار می كند را جابه جا كند.

آلستوم قصد دارد سوئیچ یاد شده را كه به علت افزایش فعالیت دچار آلودگی زیست محیطی و كاهش توان تولید شده، نوسازی كرده و با انجام زیرسازی های لازم بازدهی تولید برق آن را بهبود بخشد.

این شركت با اعلام اینكه این پروژه اولین مورد استفاده از فناوری سوئیچ گازی (جی.آی. اس) در آسیای میانه است، ابراز امیدواری كرد كه با اجرای این پروژه زمینه تحكیم حضور خود را در منطقه یاد شده فراهم كند.

بانك توسعه آسیایی از حامیان بازسازی این نیروگاه توسط آلستوم است.

شركت مذكور قرار است این بازسازی را ابتدای سال 2014 آغاز كند.

دولت تاجیكستان برای بازسازی و نوسازی نیروگاه برق آبی نارك بیش از 300 میلیون دلار نیاز و قصد دارد این مبلغ را از صندوق ضد بحران بانك توسعه اورآسیا دریافت كند.

مسوولان بانك توسعه اورآسیا گفته اند كه اهمیت بازسازی نیروگاه برق آبی نارك را می دانند و اگر با دولت تاجیكستان به توافق برسند، منابع مالی مورد نظر را تامین خواهند كرد.

ساخت نیروگاه نارك كه یكی از مهم ترین نیروگاه های تولید برق در تاجیكستان است، در سال 1960 میلادی توسط كارشناسان شوروی سابق آغاز شد.

به علت سهم 70 درصدی نیروگاه نارك در تامین برق مصرفی تاجیكستان تاكنون كشورها و موسسات مالی بین المللی متعددی برای بازسازی آن اعلام آمادگی كرده اند.

این نیروگاه كه سالانه حدود 15 میلیارد كیلووات ساعت برق تولید می‌كند، در فصل تابستان متناسب با ظرفیت نصب شده برق تولید می كند، اما در فصل سرما تولید آن بسیار كاهش می یابد.

نیروگاه نارك كه 38 سال قبل ساخته شده، سالانه حدود 15 میلیارد كیلووات ساعت برق تولید می‌ كند.

آساق**ه.ص**1558** 1506





:: برچسب‌ها: حزب , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: